Dit moet je doen om gezond te blijven in coronatijd.

Dit moet je doen om gezond te blijven in coronatijd.

Nu je gedwongen wordt om veel thuis te blijven, vind je het misschien best lastig om gezond te eten en voldoende te bewegen. ’s Avonds met een zak chips op de bank hangen na een dag thuis werken klinkt verleidelijk, maar zorgt er niet voor dat je gezond blijft. Lees even verder, want dit moet je allemaal doen om gezond te blijven in coronatijd.

Zorg voor een dagritme als je thuis werkt
Als je in deze periode thuis werkt, is het heel belangrijk om een dagritme aan te houden dat ongeveer gelijk is als op kantoor. Neem dezelfde pauzes en ga dan ook echt even weg van je werkplek. Blijf niet de hele dag in je huispak, maar kleed je ’s ochtends meteen aan en begin op dezelfde tijd met werken als op kantoor.

Eet voldoende groente en fruit
Nu je veel thuis bent (misschien ook wel thuis werkt), is het belangrijk om voldoende fruit en groente te eten. Neem een stuk fruit bij je ontbijt of als tussendoortje. Neem 2 stuks fruit per dag. Om aan je dagelijkse hoeveelheid groente te komen, neem als tussendoortje wat rauwkost (paprika, tomaatjes, komkommer, worteltjes, radijsjes). Een salade als lunch zorgt er ook voor dat je voldoende groente binnenkrijgt.

Drink veel water
Zorg dat je voldoende drinkt en dan met name water. Nu het buiten warmer wordt, is het makkelijker om meer water te drinken. Drink tussen je hoofdmaaltijden steeds 2 grote glazen water. Op deze manier krijg je voldoende vocht binnen en neemt het hongergevoel af. Zeker als je vlak voor een hoofdmaaltijd een groot glas water drinkt, zul je merken dat je sneller een vol gevoel krijgt.

Neem 3 hoofdmaaltijden en niet meer dan 3 tussendoortjes
Zorg voor een gezond en voedzaam ontbijt om je dag goed te kunnen starten. Je lunch kan bestaan uit volkoren boterhammen of crackers met gezond beleg, een kop soep met een gezonde tosti (bijvoorbeeld geitenkaas met avocado) of een frisse salade. Je avondmaaltijd bestaat uit veel groente met wat vlees/vis/vegetarisch aangevuld met aardappels/rijst/pasta. Neem daarnaast niet meer dan 3 gezonde tussendoortjes (bijvoorbeeld ’s ochtends een stuk fruit, ’s middags een bakje rauwkost en ’s avonds een klein stukje extra pure chocola)

Blijf in beweging
Ook al moet je nu veel thuis blijven, een frisse neus halen mag. Dus ga op een tijdstip dat jou het beste uitkomt elke dag een half uurtje wandelen of fietsen, bijvoorbeeld voordat je thuis aan het werk gaat. Nu het ’s avonds langer licht is, kun je ook na het avondeten nog even de deur uit. Zorg uiteraard voor gepaste afstand.

Zorg goed voor jezelf
In deze bizarre tijd is het erg belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Want alleen als je goed voor jezelf zorgt, kun je dat ook voor een ander doen. Wanneer je lekkerder in je vel zit, geef je aandacht aan de positieve dingen. En alles wat je aandacht geeft, groeit. Dus: zorg goed voor jezelf!

13 thoughts on “Dit moet je doen om gezond te blijven in coronatijd.”

  1. Pingback: slot88 demo
  2. gate.io schreef:

    I may need your help. I tried many ways but couldn’t solve it, but after reading your article, I think you have a way to help me. I’m looking forward for your reply. Thanks.

  3. gateio schreef:

    The point of view of your article has taught me a lot, and I already know how to improve the paper on gate.oi, thank you. https://www.gate.io/uk/signup/XwNAU

  4. Pingback: cz accushadow
  5. Pingback: Web Hosting
  6. Pingback: togel online
  7. 20bet schreef:

    Apoiar ferramentas de apostas e estar equipado com uma plataforma diversificada de transações financeiras, a 20Bet oferece suporte tangível aos jogadores. Este é um lugar onde eles podem apostar com dinheiro real, respaldados por concorrentes de diversas disciplinas esportivas. 20bet

  8. Pingback: superkaya88
  9. Pingback: website
  10. Pingback: click
  11. Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you. https://www.binance.info/join?ref=53551167

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *